Föräldrarutbildning :)


Jo igår Måndag den 23 april så var vi på Föräldrarutbildning :), det var väldigt roligt faktiskt.
Nån soom var i våran ålder, men det var bara en som var det, dom andra var typ 25+ typ, å bodde utenför lule typ, så det var lite tråkigt att ingen mer var i våran ålder å bodde i stan eller i närheten av oss, det hade ju varit skoj det :)
Men vi fick se två filmer, den första var hur ett barn blir till å vad som händer med barnet när det växer i magen, man fick se hur det utvecklades, det var skoj :) lång film, men den var bra tyckte ja, sen tog vi fika paus å sen prata vi lite om allt möjligt å sen fick vi se en Förlossningsfilm, å det var spännande kan ja säga, Jag är inte så rädd för förlossningen, bara lite orolig kanske att man inte vet när man har värkar eftersom man inte vet hur det känns eller såå? det kan oroa mej lite grann och sen att min förlossning ska ta 24 timmar, det vill ja verkligen inte alls...
Bara att den tar några timmar men inte ett helt dygn.

Annars så e ja inte så rädd för förlossningen alls, känns underbart att föda ut en liten unge :) som e våran Son eller Dotter :)
Men filmen var då bra att se på och även att lära sej lite.. :)
Sen efter den filmen fick vi prata lite å sånt, men inte så mycket för tiden var ute å vi slutade, men vi har 2 gånger till :) å nästa gång skulle vi prata lite mer om hur man andas å sånt å lite allt möjligt å sista gången skulle vi få göra praktiska saker, säkert ska vi lära oss att andas å sånt :) haha
Lite roligt att alla ska sitta där å göra det :)


Å köpit vagn har vi gjort nu en jätte fin en :)
En Emmaljunga Cerox 05 Platina :) hihi, den e jätte fin våran vagn :) å sen har vi köpt lite kläder å sånt, det  e bara en massa små saker som ska köpas men det kommer när det kommer :) hihihihihih..

nu ska ja gå å se lite tv :)


puss

Kommentarer
Postat av: maria

joo, det gick bara bra på ULet :) allt såg ut som det skulle och h*n sprattlade omkring och drack fostervatten och satte benen i kors osv. haha. så skoj o se. hade nästan glömt hur det var med min första :D

jag äter .. hmm .. för lite tror jag. jätte ont i huvudet hela dom närmsta dagarna för att jag ätit dåligt. inte sugen på något alls. bara vindruvor, citron, mandarinklyftor i burk osv :) hoppas jag får någon matlust snart så jag och bebis slipper må dåligt. ska iaf till BM den 2a så jag har myycket att prata med henne om :)

skoj med föräldrautbildning! :) fast det bästa med det är väl egentligen att träffa andra tyckte jag iaf. valde bort det denna grav, egentligen skulle jag inte få gå eftersom jag är omföderska, men eftersom det är första för pappan så fick vi om vi ville. men tycker det räckte med förra grav :)

vad gör du på dagarna då? jobbar du något?

2007-04-25 @ 08:11:25
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: Catti

Åh men lägg ut en bild på vagnen! Vill see ju :D

Vad roligt det låter. Huga, jag är jätterädd för förlossningen. Vet inte om jag kommer klara det faktiskt! Bara jag tänker på det håller jag på svimma. Hoppas det bara känns som mensvärk :) Kram!

2007-04-25 @ 13:33:14
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti

Ja det skulle vara så kul att se hihi :)

Nä,gud vad jobbigt.. För min mamma tog det 48 timmar så jag hoppas ju att det inte blir så för mig då haha :D

Det är bra med mig. Jobbar och står i :) Mycket med huset nu ju när allt ska planeras osv när det är så nära! :) Kramis

2007-04-27 @ 13:58:00
URL: http://www.catti.se
Postat av: maria

nja, han frågade mig om jag tyckte han behövde gå föräldrautbildningen. men ärligt talat så gav den mig iprincip ingenting. allt jag fått veta om barn osv har jag ändå lärt mig genom att läsa på internet typ. så kände bara att det tar upp tid. man måste fixa ledigt och allt sånt. hade det varit bådas första hade jag gått. men nu tycker jag att jag kan lära honom om det är något han inte kan :)

ja bebisen ska ju ha sin näring, men det tar den! det är ju mest jag som får lida av att jag inte riktigt kan äta bra. bebisen får ändå det den behöver, men jag mår ju sämre för att det inte finns så mycket över till mig.

dagarna fördriver jag med att jobba på konsum i smedjan när det behövs. ska sommarjobba där! så jag hoppas att jag klarar av att jobba till mitten på augusti! :) bara därför blir jag väl sjukskriven redan i maj! :( nee, jag har gett mig fan på att jobba så länge jag orkar! :)

2007-04-29 @ 05:32:05
URL: http://lillknodden07.blogg.se
Postat av: madde

Vad roligt att ni köpt vagn. Det är så himla kul att få förbereda för allt. Köpa vagn, säng, bilbarnstol, kläder m.m Nu till andra barnet så har vi ju det mesta redan.
Kul med föräldrautbildning! Synd bara att det inte var fler som bodde i närheten och var i samma ålder som er!

2007-04-29 @ 20:36:15
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0