baka 1års kalas



ja, har bakat halva dagen idag.
En massa gott till min dotters kalas :)
En massa gofika, men ska bara lite mer här nån dag å sen ska ja göra en tårta :)
Så i helgen blir det kalas för hela slanten :)

En sak som blev väldigt gott som ja kan ge tips om !
det är Kladdmuffins, gud vad gott :)

Kladdmuffins

  • 2  ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.


Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.


Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.



sådär ja, om nån vill ha tips :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det verkade ju riktigt gott måste jag säga, kanske ska prova baka såna sen :)!



Tack för tipset :)

2008-06-24 @ 20:51:37
URL: http://cinderellas.blogg.se/
Postat av: Emma

tack för ditt tips ;)det ska testas för jag älskar kyckling.

Visst är det väl du som pratade med mig på lunar för vi väntade barn samtidigt, eller är jag helt ute och snurrar nu??

Tyckte jag kände igen dig på bilden liksom hihi!

kram

2008-06-25 @ 11:57:25
URL: http://mindottervera.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0