jouren och aktuen




jaaa, som sagt, vi fick fara in till jouren igår med min kära karl, han har haft så grymt ont i halsen hela veckan, och knappt kunna äta nå alls, eller lite, men igår kunde han inte äta alls, fick inte i sig nå alls, han försökte men det gick verkligen inte.
Så då for vi in till jouren, först lämna lill gumman hos mormor och morfar för vi visste inte hur länge det skulle ta, för det kan ta länge om det är mycket folk.
Men vi trodde det var halsfluss för det liknade det ialla fall men dom tog prover på jouren och dom hittade ingenting på han, så dom skickade han till akuten på sunderbyn, för dom trodde det var nå med hans struplock att det var svullet eller så, och då skulle han kunna få en dunderkur så han blir dåligt i magen å allt eller att dom  måste lägga in han å kanske skära i halsen på han å kolla, bara vad vi hade hört och vad våra föräldrar sa att det kan hända, så båda två vart rädda, mest jag.

Huvva jag hann tänka allt möjligt, sova utan han hemma? utan gumman? helt ensam, jag har ju blivit så jäklka blödig på sista tiden sen jag har fått barn, kan grina för ingenting eller jag hör nån annan blir misshandlad eller så bara em som helst eller så, hemskt.

Men ialla fall så hann vi tänka allt möjligt, david min karl ville ju att jag skulle sova öer med han och det ville jag med men det visste jag ju att det inte skulle gå på akuten eller på öron/näsa/hals avdelningen eller vad den heter, men annars hade ja sovit över hos mina föräldrar där våran dotter är.
Men efter en massa koll på sunderbyn sjukhus så kollade dom att det var ingenting med hans struplock, det var inte svullet eller så, utan det var väl bara nå rejält virus eller infektion , jag vet inte, dom sa som inge. han fick då at han ska äta ipren och voltaren nu ett tag så att det blir bra :)

Så vi fick åka hem, skööönt kan jag verkligen säga att det inte var nå ännu värre som struplocket :)
Så nu ska han äta en massa medicin och hoppas bli bättre..

Men allt är bra med han, eller bra och bra.. :) men bara nå virus eller så :)


Gud vad jag glad ja blev :)
 men tur att man kollade upp det ialla fall så det inte var ännu värre :)


Ne nu ska jag gå och plugga :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0