Tiden går fort :)



Ja det kan man verkligen säga :)
Tiden går så fort så, vi har hunnit flytta till en jätte fin lägenhet på botten våning med en stor uteplats, så fint så, å vi trivs verkligen jätte bra här.
Å linnea hon trivs mer å mer, men hon har varit lite orolig, men det e klart, det är en ny lägenhet å det så det tar ett tag för henne :)

Å våran skrutt har blivit 5 veckor nu så, stora tjejen har hon blivit :)
Det blir bättre å bättre nu för varje dag som går.
Fast med ammningen kan man ju disskutera, haha, ger henne väldigt mycket ersättning just nu för hon får inte ut nå från mej, det kommer som ingenting ur mina tuttar, hon ligger å suger å suger, håller på i 2 timmar å det är jobbigt man orkar inte med det på natten, både ja å hon hinner vakna så det är som ingen ide att somna om efter det så vi brukar vara vaken då ett tag, men nu har ja ju gett henne ersättning å sånt å hon sover så skönt på natten å på dagen å hon är verkligen lugn å söt. nog för att hon var det förut men hon var som inte riktigt nöjd då, men nu e hon verkligen nöjd å kan liggaå bara gosa hur länge som helst å små prata med en på hennes sätt :) så sött.

å jag vet att många säger att man ska amma sitt barn så länge det går, men det går inte så bra för mej, hålla på i 2 timmar blir lite jobbig å hon blir inte nöjd alls, men med ersättning så blir hon så mätt  å nöjd så :)
Å barnmorskan har sagt att det e bara bra att ge henne ersättning om vi märker att hon inte blir mätt å inte nöjd alls, å hon tycker att man inte ska hålla på i 2 timmar alls, max en halvtimme tyckte hon :) heheh

Så hon får ersättning plus att ligga å nafsa vid mammas bröst :) men hon går då upp jätte bra i vikt så hon tar ju åt sej allt såå hehe.. hon går upp 300 gr i veckan typ.. ehehe så en liten tjokis har vi :)
Hon väger nu 4,3 kg å är 52cm lång.. våran stora tjej :)


Är verkligen så stolt över våran tjej, så fin å lugn å vacker flicka :)
Har kommit in nu i mamma rollen om man säger så, man har som fattat att man e mamma nu å ja trivs verkligen med det, det är något verkligen underbart.
Kan som inte förklara hur det känns, så fint så, å förlossningen glömmer ja aldrig, det e något som kommer att ligga närmast mitt hjärta... :)
Linnea min dotter är det finaste som finns i hela världen å min kille e verkligen det bästa å även han e det finaste som finns :)

Å den 29 september kommer det att bli dop :)
då ska min underbara söta lilla flicka döpas, till Linnea vktoria elisabeth Blom :)


image47
                                          (Min söta dotter i sin babysitter)


Längtar verkligen tills det ska bli dop.. :)
Ska bli så kul att se hur många som kommer å vilka som kommer :)
Min kära mormor ska ju komma kanske om hon orkar så, men det hoppas vi hon gör :)


Ne  nu ska ja gå å göra lite annat, se lite tv å bara mysa en stund:)

puss


Kommentarer
Postat av: Catti

Vad bra att ni trivs och sådär :) Får väl komma och kika på nya stället sedan :) Nrej för fasiken, inget kalas för oss, för gammal för det! :D Kram

2007-08-03 @ 15:45:12
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti

Ja, vi känner oss också alldeles för gamla för kalaset! Det kan ju var kul att gå sen när man har barn och så, på dagen oh en stund på kvällen så att dom får göra nåt kul men jag kommer nog aldrig mer stå där och trängas i folkmassorna som förr ;)
Igår var jag hos en kompis hä på tuna och sedan åkte vi till stan en sväng oh kollade om det var mycket folk, sedan hem till tuna igen och så var vi hos Malin och Tobbe en stund innan vi gick över till oss. Idag ska vi på bröllop! :) Kramar

2007-08-04 @ 11:12:36
URL: http://www.catti.se
Postat av: Catti

Nä precis, stå där och trängas med massa små fjortisar som inte kan stå på benen för att de är så fulla :D Nä hujeda mig! Att
gå på dagen och kolla när det är för barn och så är ju mycket trevligare :) Inga slagsmål och fylla :)
Ja vi får komma nån dag. Bara det att jag jobbar hela jävla tiden.. :( Så less, har sökt massa nytt nu för jag orkar inte.. Det var en av mina kusiner som gifte sig, var så fint så! Ska lägga ut bilderna sen :) Kramar

2007-08-05 @ 12:59:19
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0