Föräldrarutbildning Nr 2 :)


jo igår onsdag den 2 maj så var vi på föräldrarutbildning :)
Och vi prata om allt möjligt, om förlossningen, och smärtlindring å sen även om spädbarnsdöd :)
Väldigt intressant att prata om allt det dära, det kan man behöva vet det kan ja säga er !
Men ja känner mej lite små rädd att ja inte ska veta när ja har värkar å ska föda, för man kan ha förvärkar nån vecka före å såå men när man får riktiga värkar, tänk om ja inte känner skillnad eller märker nå alls, för jag är väldigt envis kan ja säga er! å jag har ju mina krämpor som ja alltid har haft, lite problem med min mage å sånt där, tänk om ja inte vet när ja ska föda å föder hemma helt ensam eller att ja e helt ensam å det börjar hända.. :(

För david kör ju till pajala, inte lätt för han att bara komma hem igen på en gång, det tar ju nån timme innan han e hemma å då kan barnet vara fött :)
Men ja hoppas att barnet kommer när det  är tänkt att det ska komma! 07-07-07 å att det inte kommer tidigare eller senare :) för ja vill ha david i närheten när ja ska föda, vill inte fara in själv alls :(
Men allt blir nog bra ialla fall :)

Vi prata ialla fall om spädbarnsdöd, det var inte så roligt att prata om men det kändes ändå bra att prata om det, för det kan hända vem som helst, behöver int vara nå speciellt alls... :(
Det e det som känns lite läskigt, det kan hända vilket friskt barn som helst :(
Det som bara somnar in i sin egen sömn :(: inge roligt men det känns bra att hon tog upp det på utbildningen ialla fall såå :)

Sen så var det mycket prat om smärtlindring å sånt, det kommer jag säkert att ta. men vet bara inte vad, bara det lindrar lite grann ialla fall.. tänker då inte vara för påverkad av smärtlindring så ja inte kommer ihåg nå eller såå haha.. vill verkligen se min bäbis å komma ihåg allt med förlossningen :)




magen i vecka 30 i början av det ialla fall :)

Kommentarer
Postat av: Elin

ÅH underbart!

2007-05-11 @ 17:58:35
URL: http://elu0809.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0