27 november



Jaaa idag blir min lilla tjej 1år och 5månader, alltså 17 månader, guuud vart tar tiden vägen???
Hon var ju nyss liten och låg på golvet på en filt och nyss lärt sig vända på sig... Nu går och springer omkring här hemma och clownar sig så mycket, hon vet när hon ska busa och göra sig till, och hon surrar så mycket så, pratar så man får sår i öronen.. :) vet inte ibland vad man ska säga och göra, man förstår inte allt riktigt :)

Men lika söt för det är hon , mammas goa unge.
Fy vad jag är glad att jag har henne och min karl :)

På tal om nå helt annat om ni är intresserade??
Så ska jag sluta att plugga! Vill inte det, vill så gärna plugga men får inte, arbetsförmedlingen har nu anvisat mig till jobbgaranti för ungdomar, så jag måste gå det, annars ryker min a-kassa och då får jag inga pengar alls, och det går inte när man har en familj. Så jag får inte ens plugga lite som jag gör nu, är ju bara i skolan 1dag i veckan men jag fick inte ens det!! Vilket skit, men ajja.. har inge val än att gå den där jobbgarantin för ungdomar.
Men förhoppningsvis så får jag väl mej nå jobb snart hoppas jag eller om jag hittar nån utbildning så jag får gå eller börja på. Så jag får göra nå.

Ajja så ni vet jag är inte längre en pluggis :(

nåjo det blir nog bra, det lät rätt intressant det jag ska gå så, vi får väl hålla tummarn, eller gå och gå, men få lite mer hjälp och så. :)  håller tummarna ahhaha



nee nu ska ja lägga mej å se film :)

puss

Kommentarer
Postat av: Sussi

är det är så trång äffär kan man lämna barnet i vagnen utanför kanske. har sett hur många föräldrar som helst som gör det. Eller kanske ta barnet ur vagnen och hålla den i handen? Det ska väll ändå inte vara så att barnvagnsfolk ska kunna blokera in och utgångar i butiker. Det är ju livsfarlig om det skulle hända nått.



Jag tycker självklar man ska med sina barn på skyltsöndag men tvivlar starkt på att unegn tycker det är kul att sitta i trånga butiker vars dom ändå inte får röra nått. Ska man ta med dom på skyltsöndag kanske man ska göra det dom tycker är roligt, tex rida ponny, kolla på tomtarna osv Inte tränga in dom stackars barnen i affärer. vad har dom för nytta av det?



Jag tycker alla ska få gå på stan, men det finns jåvligt många med barnvagn som inte respekterar andra, tar upp gångar osv utan att flytta på sig. Sånna jag blir förbannade på, inte dom som ställer sin vagn på sidan...det är bara shysst...

2008-11-30 @ 22:13:33
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Karin

Shit va tiden går fort, det var ju alldeles nyss du var på smällen med henne :)

2008-12-01 @ 09:39:38
URL: http://fagervall.blogg.se/
Postat av: Catti

Ja tyvärr är det ju så att man får ju ingen a-kassa om man inte söker jobb.. :S Jag har ju a-kassa nu, måste söka jobb trots att jag ska ha barn om 5 veckor haha. Men ag har en bra handläggare så hon tycker inte att jag behöver söka i hela sverige eller sådant som inte passar en höggravid kvinna.. Så det är ju inget kvar i princip men. ;) Är skönt att vara hemma med den här foglossningen hur som!



Jaa.. Kanske? Men jag verkar ha jävligt sköra slemhinnor eller något då jag hade en likadan blödning i vecka 16.. Men ÄN får h*n inte komma, måste klara mig över nyår. ;) Vad kul att vi låg där i samma undersökningsrum med CTG haha. :D Skoj!

2008-12-01 @ 09:52:26
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Catti

Ja, jag var ju också i 7:e månaden när jag blev arbetslös.. Eller nästan i 8:e månaden.. Så det är ju inte så många arbetsgivare som har velat ha mig haha! ;D



Jag vet inte vad jag får från a-kassan.. Har inte fått något alls ännu.. Om tre dagar är första utbetalningsdagen.



Men 5:e januari låter superbra. Hoppas du har rätt! ;)

2008-12-01 @ 10:16:28
Postat av: Sue

jo men då är man ju efterbliven om man tvingar in barnvagnen vars den inte får plats bara för att man är en tjurskallig mamma med barnvagn och hävdar starkt att den ska in och det inte är hennes fel att dom bygger små butiker. Ska alla butike i stan anpassa sig efter barnvagns föräldrar eller vad?



Finns många som inte ens vill ha in barnvagnarna i butikerna för att som jag sa dom välter saker och inte ger någon plats för andra kunder.

2008-12-01 @ 11:44:53
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Sue

å dessutom kan man ta ur ungen ur vagnen och bär på den om man nu promt ska in i den minsta butiken man hittar.

2008-12-01 @ 11:45:31
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Catti

Ja, det är ju först 7 karensdagar du vet.. Så det tar ju som ett tag innan utbetalningarna kommer igång.. Men jag fick ju ändå lön nu den här månaden från jobbet så. :) Ja, nog klarar vi oss alltid, vi ska ju klara oss nu på FP i drygt ett år efter nyår! :) jag tar ut 4 dagar och Anders ska ta ut 3 dagar.. Så det ska nog gå runt. :) Han vill ju också vara hemma. :)



Puh! Jag har lyckats ta mig ut på en promenad idag bara. Skulle aldrig orka sådär mycket på en dag med den här bebisen som nästan är ute snart, känns det som. ;) Trycker något fruktansvärt neråt!

2008-12-01 @ 13:32:02
URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Sue

Jo men förstår inte varför jag ska ha förståelse för dom som tränger in sig i dom minsta affärerna? Om du inte heller gör det så behöver du ju inte bli så upprörd? Ellehur?



Tycker nästan man måste vara lite efter som man trycker in en golfboll i ett nyckelhål..(förstår du lekheten) det funkar som inte...



Jag kommer säkert skaffa barn någon gång, men kommer inte ens å har förståelse för dom som tränger in barnvagnar i små affärer, eller står ivägen och tar upp hela korridorer osv, man kan fortfarande ställa sig på sidan om man vet att man har mycket saker som tar plats.

2008-12-01 @ 15:03:35
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Sue

jag har ingen aning. Hon har kommit med nån påse med kläder någon gång. Men orkar inte kolla nu.

2008-12-01 @ 20:04:29
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Postat av: Sue

Jag gör så..

2008-12-01 @ 20:46:27
URL: http://sofuckt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0