18 sep - 08


Ja det är det verkligen, den 18 september, bara 11 dagar kvar tills det var precis 1år sen vi döpte våran lilla gumma :)
Tänkt att tiden har gått så fort?
Så liten hon var då, min underbara lilla unge :)
Hon börjar väl bli lite bättre nu hoppas jag, pencillinet måste ju göra nån nytta tycker jag :)
Idag när hon vaknade så hade hon lite dåligt humör, hon grinade så fort man stoppa ner henne på golvet, vet inte om hon var trött eller hungri, för hon år inge mycket som vanligt, har ätit så dåligt nu så det är inte klokt men hon är ändå på bra humör och glad :)
Hon vart ju på bättre humör efter maten, så glad och busade med oss för fulla muggar :)
så nu ligger hon och sover och jag hoppas hon slipper hosta så mycket inatt så hon får sova :)



Till nå helt, så har jag ju börjat plugga, pluggar dock bara upp två ämnen som jag kan behöva i framtiden om man säger så.
För jag ska ju söka till undersköterska som är bara på 1år och kraven för att komma in där är att man inte ska ha slutbetyg och att man ska vara 25 typ eller att man ska ha jobbat väldigt länge eller mycket inom vården, så jag har ju en liten chans ialla fall, jag är ju nästan 25 och att jag har jobbat en massa inom vården så.
Och den här utbildningen är som för dom som inte gått gymnasiet eller så ska få en andra chans, så vi får se om jag får en andra chans :)

Det är väldigt roligt faktiskt att plugga, det är på direkten, så det går snabbt kan man säga verkligen :) ibland undrar jag om jag ska hinna plugga klart alla till december månad, med tanke på att hinna plugga när man har barn, visst jag har en karl, men han jobbar ju sina nätter eller från 4 på natten till 3 på eftermiddagen så han är ju helt slut och allt så det är jag som lagar maten och fixar allt här hemma och tar hand om ungen, han tar ju hand om henne med, han badar henne varje kväll och busar, så det är som när alla lagt sig som ja måste plugga, men just nu är jag lite sjuk, så grymt hängig och allt så jag orkar knappt nå fast jag måste ändå, så jag gör mitt bästa ändå :)

ne om man skulle sluta snacka och göra lite nytta :)


hade bra alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0