full fart hela dagen



Jaaa idag har vi haft fullt upp, eller fullt och fullt!
Men jenny kom hit och surrade ett bra tag, det var väldigt roligt.
Fick veta en massa roliga saker och surra en massa roliga skvalller :)


      Linnea och jenny vart bästa vänner.. :)

Ja linnea var ju som lite blyg först men det var för att hon var nyvaken men sen vart dom bra vänner dom två :)
Linne svamlade en massa och charmade som vanligt :)
Den ungen gör en så glad så, är man trörr eller lessen så gör hon en glad.

ajja ialla fall så surrade vi ett tag och sånt, säger bara en sak, att vissa är då bara för tragiska!
Det är synd och säga men så är det nu för tiden haha


     Linnea fick prova jennys möss, och det var skoj.. 

Sen efter att jenny hade varit här så for vi till mina föräldra och åt middag, palt!
Det var himmelskt gott kan jag verkligen säga .. hehe grymt gott
Och gumman åt en hel palt plus att hon åt tre eller fyra bullens pilsner korv :) haha hon åt hon.


    Gick hela tiden med en mugg med smile gubbe på och drack vatten 



   Hela väggen full med bilder på mej när ja var liten, och en bild på linnea :) 


ja sen vart det ju kväll och vi for hem och busade en massa här hemma och åt välling, pappa ska ju upp inatt och jobba, han börjar kl4 så det är bara att gå å lägga sig samtidigt som lill gumman.


   Ligger och äter vällling, men inte somna hon efter det inte.. 


Ja jag sitter och funderar på utbildningar, vill så gärna börja plugga och bli nå, så man får nå fast jobb och sånt, men jag känner att jag måste plugga för att bli nå, jag vill ju plugga till förskollelärare, jag vill verkligen jobba med barn, men jag måste nog läsa upp min svenska som jag inte fick läsa klart nu före jul för arbetsförmedlingen, bläää 
Men jag funderar, men måste ta lån då, det känns lite jobbigt men vad gör man? För sin framtid ialla fall...

Jaja kanske man skulle lägga sig så man blir klok nån gång kasnke?
kan ligga och tänka på saker istället och se på tv, kan bli lite klok ialla fall...


     Go ungens gulliga fot :)


ne nu är det natti natti hära vet ni )

sov gott!

    

Kommentarer
Postat av: Malin

Betalar tillbaka gör man efter att man pluggat klart. Och Jan jobbar ju nu å får lön så vi klarar oss galant. 8000 är bara lån+bidrag med barnbidrag blir det 9000. Man får låna pengar i totalt 6 år.



Sen jobbar jag ju extra på Ica ibland så denna månad fick ja 3000 därifrån också. Så jag klagar inte, efter att räkningarna var betalda(hyran, csn-betalning, dagis, telia, tv) och 6000 lagt på huskontot, plus att jag och karln varje månad tar 2000 i fickpeng var hade vi 10 000 kvar till mat och annat. Så man känner ju sig som en greve! ;)



Men jag tycker vi levt bra tidigare då båda pluggat också. Jag har alltid jobbat lite extra och vi har gjort vad vi velat utan att tänka så mycket på vad det kostar. Allt beror ju på vilka marginaler man är van vid.



Vill också ha huuuus!



Men ja tror definitivt att plugga är bra. Är ju bara å se, knappt de som pluggat får jobb då är de ju än värre för de som inte pluggat alls, såvida man inte har bra kontakter eller öppnar eget. Det är en investering för livet! =) Plus att man får pengar, hehe, och har man bra sgi så låses den då man börjar plugga. Tack vare att jag pluggat hade jag bra sgi. Trodde först jag skulle få lägsta föräldrapenningen. =)

2009-01-08 @ 09:48:52
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag lånar maxbeloppet och det är efter skatt, de du får ut. Studielån räknas inte som inkomst när man räknar ut vad man ska betala på dagis. Så blir bara killens inkomst som avgiften grundas på. =)

2009-01-08 @ 09:53:39
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0